دکتر دندانپزشک در شیراز
نوشته شده توسط : سامان

دکتر دندانپزشک در شیراز

shirazjo.ir barrie dentist dr paul kin - دکتر دندانپزشک در شیراز-شماره و ادرس دکتر خوب دندانپزشکدکتر دندانپزشک در شیراز

معرفی بهترین دکترهای دندان پزشکی شیراز: در این نوشته تمام سعی و تلاش خود را نموده ایم که از بین تماما دندانپزشک های شیراز بهترین ها را به همراه ادرس و شماره تلفن در اختیار شما قرار دهیم تا پایان همراه با ما باشید و نظرات گرانقدر خود را با ما در میان بگزارید.

 

تخصص های دندانپزشکی

CR Health Inlinehero shirazjo.irsecrets dental health 0220 - دکتر دندانپزشک در شیراز-شماره و ادرس دکتر خوب دندانپزشکتخصص های دندانپزشکی

بعضی از دندان‌پزشکان پس از فارغ‌التحصیلی درصدد گرفتن تخصص برمی‌آیند. دوره‌های تخصصی به‌طور میانگین سه سال طول می‌کشد و هر دندان‌پزشک پس از طی این دوره که به دستیاری موسوم است، تبدیل به یک دندان‌پزشک متخصص در همان تخصص می‌شود. برخی رشته‌های تخصصی مانند جراحی دهان، فک و صورت زمانی بیش از سه سال برای اخذ تخصص می‌برد. ارتودنسی، ریشه‌درمانی، لثه‌درمانی، آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت، بیماری‌های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، رادیولوژی دهان و فک و صورت، پروتزدرمانی، دندان‌پزشکی ترمیمی و دندان‌پزشکی کودکان تخصص‌های دندان‌پزشکی موجود در ایران هستند.

منبع: ویکیپدیا فارسی

 

علت بوی بد دهان چیست

bad breathhirazjo.ir  - دکتر دندانپزشک در شیراز-شماره و ادرس دکتر خوب دندانپزشکعلت بوی بد دهان چیست

بوی بد دهان می تواند یک وضعیت شرم آور و ناخوشایند باشد. برخی از ما ممکن است که متوجه نباشیم که دچار بوی بد دهان هستیم اما اکثر افراد ممکن است این حالت را تجربه می کنند به خصوص در زمانی که از خواب بیدار می شوند.

دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که یک فرد دارای بوی بد دهان باشد، اما در افراد سالم علت اصلی بوی بد دهان رسوب مبکروب­ها بر روی زبان به خصوص قسمت خلفی زبان می باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که مسواک زدن مناسب سطح زبان تا ۷۰% بوی بد دهان را کاهش می دهد.

۱-بوی بد در هنگام صبح: کاهش و توقف جریان بزاق در هنگام خواب باعث کاهش عمل شستشودهندگی آن می شود و اجازه می دهد که باکتریها شروع به رشد کنند و سبب بوی بد دهان شوند.دندانپزشک در شیراز

۲-غذاهای خاص: غذاهای خاص مثل سیر و پیاز وقتی خورده می شوند برخی از ترکیبات بودار آنها وارد جریان خون می شوند و توسط خون به ریه رسیده و در آنجا از طریق ریه این ترکیبات بودار دفع می شوند و باعث می شود هوای بازدمی فرد دارای بوی بدی باشد.

۳-بهداشت دهان ضعیف: ذرات غذایی باقی مانده در دهان باعث افزایش سرعت رشد باکتری­ها و در نتیجه بوی بد دهان می شود.

۴-بیماری­های پریودنتال: باکتری­ها و خرده­های غذایی که در پاکت لثه تجمیع می یابند می توانند باعث بوی بد دهان شوند.

۵-پوسیدگی دندان می تواند به خاطر تجمیع باکتری­ها باعث بوی بد دهان شوند.

۶-خشکی دهان: برخی داروهای خاص ، بیماری­های غدد بزاقی و یا تنفس دهانی ممکن است باعث خستگی دهان و در نتیجه بوی بد دهان شوند.

۷-دخانیات: از طریق ایجاد خشکی دهان باعث بوی بد دهان می شوند.

۷-رژیم غذایی پرچرب: مواد شیمیایی خاص که کتون نامیده می شود در زمانی که بدن شروع به سوزاندن چربیها می کند در خون آزاد شده و باعث بوی بد دهان می شوند.

۸-تشنگی گرسنگی و عدم خوردن یکی از وعده­های غذایی: نوشیدن آب زیاد و جویدن غذا ،جریان بزاق را زیاد می کنند و باکتریها را از محیط دهان می شوید.

۹-داروها و برخی بیماریهای خاص: دیابت، مشکلات کبدی و کلیوی، عفونت سینوسها، برونشیت و پنومونی حالاتی هستند که ممکن است باعث بوی بد دهان شوند.

رفع بوی بد دهان

halitosis shirazjo.ir  - دکتر دندانپزشک در شیراز-شماره و ادرس دکتر خوب دندانپزشکرفع بوی بد دهان

۱-بهداشت دهان خوبی داشته باشید.

روزی ۲ بار با ساتفاده از مسواک و خمیردندان استاندارد مسواک بزنید، با استفاده از نخ دندان خرده­های غذایی و پلاک میکروبی بین دندان­ها و زیر خط لثه را بردارید، سطح پشتی زبانتان را به خوبی مسواک بزنید. هر دو تا ۳ ماه یکبار مسواکتان را تعویض کنید، اگر از دندان مصنوعی متحرک پارسیل استفاده می کنید آنرا شب از دهانتان خارج کرده و در صبح پس از شستشوی کامل مجدداً در دهانتان بگذارید.

۲-بطور مرتب به دندانپزشکتان مراجعه کنید: حداقل سالی دو بار جهت چک آپ و جرم­گیری به دندانپزشک مراجعه کنید اگر شما بیماری پریودنتال دارید هر سه ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

۳-کشیدن سیگار را متوقف کنید: می توانید جهت ترک سیگار از دندانپزشکتان کمک بگیرید.

۴-زیاد آب بنوشید: آب به مرطوب شدن دهانتان کمک می کند و باکتریها را از دهان می شوید.دندانپزشک در شیراز

۵-استفاده از دهانشویه­ها: برخی از محصولات تجاری تنها به صورت موقت باعث رفع بوی بد دهان می شوند ۶-از دندانپزشکتان در مورد دهانشویه­های ضد باکتری سوال کنید. این دهانشویه­ها نه تنها باعث کاهش بوی بد دهان شما می شوند بلکه باکتری­های موجود در دهان را نیز کاهش می دهند.

۷-در یک دفترچه یادداشت غذاهایی که می خورید یادداشت کنید این کار می تواند به تعیین بوی بد دهان به شما کمک کند. داروهایی که می خورید، جراحیهای که داشته اید و بیماری هایی که دارید را با دندانپزشکان در میان بگذارید. شاید یکی از همینها علت بوی بد دهان شما باشد.

علایم بیماری لثه 

 shirazjo.ir  - دکتر دندانپزشک در شیراز-شماره و ادرس دکتر خوب دندانپزشک

از هر پنج نفر ۴ نفر مشکل پریودنتال دارند و از وجود آن اطلاع ندارند چرا که بیماری در مراحل اولیه بدون درد است. داشتن جلسات معاینه دوره­ای دندان­ها به طور مرتب بسیار مهم است و به تشخیص شروع بیماری پریودنتال در افراد بسیار کمک می کند.دندانپزشک در شیراز

بیماری پریودنتال وقتی شروع می شود که پلاک (یک لایه بدون رنگ و چسبنده که محتوی باکتری، خرده غذایی و بزاق می باشد) بر روی سطح دندان باقی می ماند. باکتری تولید سم (اسید) می کند که این سموم باعث التهاب لثه شده و به آهستگی استخوان را تخریب می کند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مرتب به ما این اطمینان را می دهد که پلاکی بر روی دندان­ها باقی نمانده که باعث آسیب به لثه دندان­ها شود.

افزایش خطر بیماری­های پریودنتال 

۱-کشیدن سیگار: افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری مستعد تشکیل پلاک و جرم بر روی دندان­ها می باشند.

۲-دندان­های کج و معوج و برخی دندان­های مصنوعی نامناسب: بریج هایی که بطور مناسب ساخته نشده­اند، دندان­های نامرتب وترمیم­های ناقص می توانند باعث بدام افتادن پلاک و باکتری­ها شوند که مسواک و نخ دندان نمی توانند این پلاک­های بدام افتاده را تمیز کنند.دندانپزشک در شیراز

۳-برخی داروها: استروئیدها، داروهای ضد سرطان، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد بارداری می توانند دارای عوارضی مثل ایجاد خشکی دهان باشند و از این طریق باعث شوند که پلاک به راحتی بیشتری به روی دندانها بچسبد.

۴-حاملگی و بلوغ و داروهای ضد بارداری: با تغییر در سطوح هورمون­ها باعث می شوند که لثه­ها نسبت به سموم باکتری­ها بیشتر حساس شوند.

۵-بیماری سیستمیک: دیابت، اختلال در گلبول­های سفید خون، ایدز و … فرد را مستعد بیماری پریودنتال می کند

۶-ژنتیک: برخی بیماران ممکن است به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به مشکلات پریودنتال شدیدتر باشند. بیمارانی که یک تاریخچه خانوادگی از لق شدن دندانها به علت بیماری لثه دارند نیاز به توجه ویژه­تری به لثه­هایشان دارند.دندانپزشک در شیراز

مشاهده ادرس دندانپزشکی در شیراز در لینک گوگل مپ دکتر دندانپزشک در شیراز-دندانپزشک در شیراز

بیشتر بخوانید:

دکتر دندانپزشک در شیراز

دندانپزشکی قصردشت شیراز




:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: